"Interstellar" sau cum să-ți faci Universul prin dragoste

Am băut trei cafele înainte de-a vedea Interstellar. Asta pentru că știam durata și mai știam rezistența mea la filme de cursă lungă. Ioc. Am făcut o gașcă mai mare, mă rog, atunci când mai ești cu cineva cunoscut în sala de cinema, măcar te iei cu un zâmbet, o reacție. Interstellar, după atâtea vorbe auzite despre, după atâtea recomandări și cronici pozitive, se anunța marea provocare de la sfârșitul zilei.

Despre ce este filmul? Este despre umanitate, despre dragoste, despre timp și spațiu. iată, acel de ce și de unde transpuse în film. Se face o poveste din povești. Oamenii au fost mereu cuceriți de necunoscut. Mai ales fizicienii și filosofii. Cred că regizorii de felul lui Christopher Nolan întrunesc în interiorul lor fizicianul și filosoful. De altfel, cum să ne explicăm că a transpus cel mai greu de transpus în imagini?



Timpul
Cum să ajungi să le arăți oamenilor că orice e posibil se poate întâmpla? Am văzut că timpul poate fi ceea ce ne imaginăm noi, cei mai mulți depresivi ai Universului- tactil, cuantificabil. Fizica a rezolvat, dar a și închis multe dintre întrebările umanității. De cele mai multe ori, s-a întors acolo de unde a plecat.

NASA
Când eram mică, credeam că NASA este chestia aia complicată de unde pleacă toate rachetele lumii. Apoi am mai crescut și am știut că acolo se află cei mai buni oameni ai lumii. Apoi, am văzut că NASA e toate astea și încă ceva: vor să salveze lumea. De la ce? Cine știe ce este dincolo de orizont? Chris Nolan ne-a arătat că dincolo poate transcede doar dragostea și omul. Însă nu omul singur, omul cu celălalt om. O replică ce mi-a rămas și dincolo de film: să nu-ți dorești vreodată să simți cum e să te bucuri că vezi o altă față de om, în afară de a ta. E în construcția noastră chimică, fizică, umană, spirituală, pământeană, de care vreți, să nu rezistăm fără un alt om lângă noi. De fapt, nu ne-ar ucide sfârșitul lumii decât dacă am rămâne un mare Univers Singuratic.

Iubirea
Întreaga călătorie prin Universul Interstellar durează mai bine de două ore, dar aveți ce învăța. de exemplu, să fiți de acord cu Leibniz, care spunea că aceasta este cea mai bună dintre lumile posibile. Așadar, doriți-vă ceea ce cunoașteți, iar dacă treceți de limite, nu uitați să pășiți cu iubire, orice-ar fi.

P.S.: film total recomandabil filosofilor și fizicienilor. Jurnaliștii ar putea relata frumos.



Comentarii