Suntem campioni la ştiri

Bună dimineaţa, noapte! - aşa îmi spunea mama cand eram mică şi mă loveam de situaţii în care lucrurile erau evidente ori se băteau două idei cap în cap. Sunt răutăcioasă dacă încep acest articol aşa şi nu vă las, decât pe parcurs, să vedeţi cui mă adresez?

Poze de acest gen au tot circulat în seara asta, spre disperarea like-urilor
Trec la vorbă. Îmi amintesc foarte bine că urmăream Jocurile Olimpice mereu la TVR când eram mică. După JO mai aveam parte şi de reportaje interesante despre olimpici şi viaţa lor, despre problemele lor, despre bucuriile lor. Mi-o aduc aminte pe Andreea Răducan, pe Simona Amânar, pe Gina Gogean. Vedeam şi alte părţi ale campioanelor şi chiar inspirau o generaţie. Ştiu bine că după ce le vedeam şi ambiţia din spatele competiţiilor aveam mai multă dorinţă de a face, de a ajuta şi de a munci pentru mine. În schimb nu prea îmi amintesc vreun caz destul de fericit din prezent în care să mă fi bucurat de perspicacitatea presei când vine vorba de campioni. Poate că problema nu e la ei. Poate că noi suntem de vină că jucăm la mic, adică luăm ca atare şi nu cerem mai mult. Unii profesori de la jurnalism ne-au tocat trei ani la rând cu urmărirea subiectului. Probabil că majoritatea studenţilor primesc lecţii bune pentru că există şi practicieni în media, nu doar teoreticieni abili. Nu văd subiecte urmărite prea mult despre campionii noştri, nu văd decât în timpul JO.

Într-adevăr, acuma sunt pline site-urile, ziarele, fiţuicile, radiourile, benzile cu ştiri- şoc ale ştiriteveurilor, dar după? După, uită toată lumea. Îi uită, le uită problemele, dar poate că nici nu-i întreabă. Uită şi nici nu se chinuie să afle că sportivii noştri o duc greu, nu au bani destui, nu-şi primesc meritele financiare, nu au săli dotate, nu au un sediu normal sau site-uri optimizate (că tot vuieşte lumea de online şi noi suntem deficitari la acest capitol). Vorba lui Tudor Octavian,- suntem campioni la sporturi ieftine. Presimt că, pe deasupra, mai suntem campioni la ştiri şi puturoşi la meserie.

Bună dimineaţa noapte, dragă presă!
___________________________________________________


Sursa foto este REUTERS. Nu uitaţi: niciodată sursa nu poate fi trecuta Youtube, Facebook, Google sau, şi mai rău, Internet.

Comentarii