Poţi vedea cerul de reclame?

O plimbare la pas prin Iaşi îţi poate toci privirea. Eşti agasat la fiecare pas de reclame, casete luminoase, afişe cu tot felul de penibilităţi sau bucăţele de hîrtii lipite pe stîlpi şi garduri.


Servicii peste servicii, totul se vinde, totul se cumpără şi totul este ieftin. Aţi văzut ceva care să nu aibă reduceri? Reducerile au devenit, practic, un marketing. Nici măcar nu mai există interesul pentru a-ţi promova identitatea firmei atît cît există interesul de a promova puterea de a reduce orice din orice. Pînă la urmă, chiar avem reduceri sau e o manipulare?

Reducerile, cred, ne arată, într-un mod destul de subtil, cum că trăim într-o lume în care nu ne permitem preţul, ci doar reducerea. Trăim prost, nu? Reducerile, ca şi ratele pe care le putem lua atît de uşor cu buletinul, ne sunt dovada că trăim destul de prost. Nu avem, nu cîştigăm destul, dar muncim non-stop, nu-i aşa?

Angajat-supus-orb-mort

Angajatorii organizează, prin cele peste opt ore de muncă, săptămîna angajatului, supusului. Ce rămîne din toată munca? Bani de pîine, bani de rate şi două zile de odihnă în care să se odihnească trupul, de altfel, eficient şi pasiv (în cazul muncii de birou) timp de cinci zile. Pasivitatea trupului celor care muncesc cinci zile din şapte într-un birou are de spus o poveste tristă după aceea. Toate se răsfrîng şi nu doar asupra sănătăţii oaselor, ci şi a minţii. Pasivitatea corpului impune o pasivitate a gîndirii, a emoţiilor.

Aşadar, pasivitatea noastră, ieşită dintr-un birou după ora 17.00 ar trebui să dispară văzînd cerul albastru sau norii ce aduc o ploaie curată.Dar nu, pentru că ochii noştri sunt furaţi de reclame urîte şi inutile.



Comentarii

  1. Nu chiar. Reducerile doresc să stimuleze cumpărăturile în exces, pentru profitul multinaționalelor, deci a unui grup restrîns de oameni ai Terrei.

    Există reduceri și în Emiratele Arabe Unite, dar la bijuterii și automobile de lux, nu la salam și detergent. Oricum, prețurile, chiar și reduse, sunt umflate de costurile de producție peste ocean și de transport. Produsele sunt create de oameni plătiți foarte prost acolo. Ele ajung aici după ce străbat lumea și de aceea au prețuri exorbitante.

    Cu alte cuvinte, o bere e produsă cu vreo 50 de bani la origine, dar noi ne bucurăm de prețul ei redus de la 3 lei la 2,50 lei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, GHP, dar ma gindeam ca reducerile devin un fel de a crede in ceea ce poti avea. Nu intri daca nu vezi afisat "reduceri",nu cumperi daca nu stii ca e redus din alt pret, initial. Se pare ca avem o noua filosofie la orizont- una a saraciei paradoxale. Eu, de exemplu, sunt prea saraca sa cumpar lucruri ieftine,vorba cuiva.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu