Păpuşile sunt vii la Chişinău

Pe Tatiana Corcebaş am cunoscut-o cu mulţi ani în urmă, dar nu ne văzuserăm niciodată. Făceam un fel de
Petruţa, una dintre atracţiile din bibliotecă
corespondenţă de ziare pentru tineri. Ea le trimitea de la redacţie, iar eu le primeam la nordul ţării, spre bucuria unora care dădeau un leu pe ele. De cînd cu Facebook-ul, ştiţi bine, ne găsim cunoştinţele şi amicii pe care credeam că vor rămâne doar în multele cuvinte scrise cu grijă de mînă în scrisorile din sufrageria mamei. Am găsit-o pe Tatiana, care, între timp, îşi adăugase un nume la cel de familie şi un bebe. Tot vedeam că ies minunăţii din mîinile ei. Am întrebat-o cum se întîmplă să aibă timp şi de unde inspiraţia. A zis că, într-un fel, statutul de mamă a inspirat-o. M-am bucurat atunci de o căciuliţă împletită, pe care o comandasem dinainte. Turcoazul a căpătat farmec sub împletitura făcută de Tatiana. Am simţit că a pus acolo drag, atenţie şi ceva din spiritul de copil. Ei, drept dovadă, se poate să fii şi mamă, şi creatoare. Mai departe, vă las cîte ceva din povestea Tatianei Corcebaş-Onica şi a păpuşilor ei, în frunte cu păpuşa vie- Sofia.

 ___  ___ ___                          ***       ***    ***                                              ___  ___  ___


Petruţa, timidă ca un copil şi mai ceva
M-am apucat de tricotat și croșetat în perioada primului an de viață al fiicei mele, Sofia. Întotdeauna m-au fascinat lucrușoarele realizate manual. Un handmade, deși uneori are imperfecțiuni, spre deosebire de un obiect realizat la mașină, va rămîne întotdeauna valoros pentru mine, pentru că e viu și poartă energia mâinilor care i-au dat viață. Încă din vremea studiilor gimnaziale, pe cînd făceam ore de educație tehnologică, mi-a plăcut ce minunății ies din niște fire și andrele sau un cârlig. Cred că Sofia a fost cea care m-a inspirat în această artă și, recunosc, pînă să ajung să fac ceva de care să fiu mulțumită, am mozolit firul. Inițial, tricotam sau croșetam vestuțe sau căciuli pentru copil, dar mai târziu m-am gîndit că ar fi minunat ca Sofia să aibă și niște jucării create de mama ei.

Penelopa este prima păpușă și am numit-o așa într-o doară, pentru că gura ei (îmi imaginam că i-o voi broda un pic altfel, mai mică) îmi amintește de Penelope Cruz. Sofiei i-a plăcut gluma și botezul a fost acceptat. Penelopa a fost lucrată cu croșeta, materialele folosite fiind lîna de capră, merinos, fire de bambus, combinații acrilice și niște umplutură sintetică. 

Durata: 12 zile. Preț:  170 de lei MD.


Penelopa


A doua păpușă a fost Nadia. În timp ce o croșetam, chiar nu-mi venea niciun nume pentru ea în minte, iar
 după ce a fost gata, Sofia știa deja cum o cheamă – Nadia. Această păpușă e un pic mai mică decît Penelopa și e confecționată din mohair, merinos, acril, organza și umplutură sintetică.

Durata: 7 zile. 
Preț: 150 de lei MD.
Nadia


Fiona e mai mare decât primele două și e croșetată din merinos, mohair, acril și umplutură sintetică, rochița (inimioara inclusiv), fiind lucrată cu andrelele. Pe cînd lucram la ea, Sofia era tare nerăbdătoare să vadă ce-o să iasă până la urmă și de fiecare dată când mă vedea croșetând, mă întreba dacă e gata papucea. Oricum, și-a luat rămas-bun de la ea cu înțelegere, pentru că știa că Fiona e pentru aniversarea verișoarei sale.
Durata: 10 zile. 
Preț: 300 de lei MD.

Fiona


Bibi e croșetată din merinos și bumbac mercerizat și căptușită cu material sintetic. Am lucrat la ea cam două săptămâni.

Preț:300 de lei MD.

Bibi



Suzy e o păpușă ceva mai exotică. E din fetru. Am făcut-o inspirându-mă de pe un site în limba engleză. Picioarele îi sunt prinse cu nasturi și asta le face să se învîrtă, iar așa păpușa poate fi așezată cu ușurință. Am lucrat la ea cam vreo săptămână.

Preț: 130 de lei MD


Suzy




Petruța îmi este cea mai dragă dintre aceste păpuși. E lucrată ciorăpește cu andrelele, iar buclele i le-am făcut cu croșeta, deși se pot și tricota. Am folosit merinos, mohair, bumbac, plastic pentru ochi și cercei și umplutură sintetică.  Am tricotat-o  fix două săptămâni. Am găsit-o pe un site în limba engleză și modelul propriu-zis îi aparține lui Claire Garland

Preț: 650 de lei MD.

Petruţa


Buburuzele-mărțișor le-am făcut la comandă din acril și umplutură sintetică. Croșetate. 

Durata de lucru: 4 zile. 
Preț: 250 de lei MD.

Buburuze-mărţişor


Moș Crăciun e croșetat și umplut cu material sintetic. 
Preț: 150 de lei MD.

Moş Crăciun


Important!
Toate jucărille pot fi spălate la mașină.
Preţurile sunt în lei MD. Se calculează la valoarea leului RO din ziua comenzii.




Comentarii