Mai ştim să fim oameni?

Participăm la o dezumanizare crudă, nu mai ştim sau nu mai vrem să comunicăm, ne judecăm prea mult, suntem prea individualişti. Poate de asta nu rezistă şefii cu angajaţii, poate de asta suntem mai invidioşi ca
niciodată atunci când vecinul îi cumpără flori propriei sale soţii, poate de asta nu răspundem la zâmbete rare pe stradă şi nici nu mai dăm bună ziua, pentru că ni se pare demodat.

Nici scuze nu ne mai cerem. Nici şapte ani de-acasă nu mai avem.


Cam asta aud în ultimul timp. Încerc să mă menţin optimistă, să adopt eu ceea ce vreau să regăsesc la alţii. Pentru asta sunt şi cărţi. Cărţile ajută, ajută, nu le ignoraţi.

Am descoperit Cele 7 trepte ale eficienţei de Stephen Covey. Până acum, doar critici şi păreri pozitive. După un prim capitol, am observat că abia aştept să mă trezesc şi să continuu. Inspiră, dă lecţii de viaţă, logică şi comportament. Noţiuni ca Etica Comportamentului sau Etica Personalităţii nu sunt deloc de ignorat, iar Covey ni le prezintă prin exemple concrete, întâmplări şi observaţii făcute de-a lungul a zecilor de ani de cercetare.

Cică este o carte recomandată tuturor celor care se află la conducerea unor administraţii (publice, în special). Îi va învăţa, la propriu, să-şi aducă la zi comunicarea cu angajaţii, iar eficienţa le este garantată dacă iau în serios metodologia scrisă de Covey.

Aşadar, fiţi umani, nu ignoraţi!

Comentarii